Retail in Japan werd in 2007 opgericht door retailjournalist Paul van Horn. In Nederland werkte hij bij bladen als ReclameWeek, NieuwsTribune en Beursplein 5. Tijdens zijn verblijf was hij correspondent voor titels waaronder RetailTrends, Adformatie en De Telegraaf.

Hij heeft jarenlange ervaring als journalist, redacteur, copywriter, ghost writer en opsteller van beleids- en bedrijfsplannen. Werkte tevens enkele jaren bij een groot evenementenbureau in Nederland.

“Ik heb ruim acht jaar in Tokyo gewoond  en voor verschillende Nederlandse retailvakbladen schreef ik over de ontwikkelingen van retail in Japan. Diverse, merendeels, Nederlandse retailers/retailorganisaties hebben we inmiddels rondgeleid in Tokyo. Dan weer ligt het accent op food, of non-food, dan weer op cultuur, architectuur of stedenbouwkundige ontwikkelingen. Maar de kern blijft retail. In de loop der jaren hebben we een mooi netwerk opgebouwd bestaande uit onder meer retailers, beleidsmakers, journalisten, architecten, marketeers, culinair specialisten e.d.. 

Voor elke klant stellen we in nauw overleg een tailor made programma samen. En dat is elke keer weer een leuke uitdaging. Het retaillandschap verandert constant, nieuwe concepten, pop-up-winkels, nieuwe winkelgebieden, maakt dat elke tour weer anders in elkaar steekt. Daarbij speelt natuurlijk ook de grootte van de groep mee, doel van de reis, lengte van verblijf en dergelijke. 

We hebben een groep van 39 vakmensen uit de vastgoedwereld rondgeleid, maar ook twee opticiens die nieuwe ideeën zochten voor hun flag ship store. Of een retailconsulent die zijn kennis wilde bijspijkeren omtrent de ontwikkelingen in Japan, Azië en een internetondernemer die op zoek naar nieuwe producten. Hoe verschillend ook de reisdoelen zijn geweest, iedereen is onder de indruk van de stad, de mensen, wat ze zien. En zonder uitzondering is iedereen te spreken over onze persoonlijke aanpak.”

Paul van Horn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.